מה מעכב את הוזלת מחירי התחבורה בפריפריה?

    "מדובר בחלק יקר מאוד בתוכנית, שעלותו כחצי מיליארד שקלים, ולא נראה כי לפחות בשנה הקרובה יהיה תקציב להעביר אותו"
    ארי וידר No Comments on מה מעכב את הוזלת מחירי התחבורה בפריפריה?
    "מדובר בחלק יקר מאוד בתוכנית, שעלותו כחצי מיליארד שקלים, ולא נראה כי לפחות בשנה הקרובה יהיה תקציב להעביר אותו"
    10:47
    09.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on דנון: "זו הייתה טעות להקשיב לאמריקאים, אסור למצמץ"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית צפויה להוזיל משמעותית את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית לרבים מתושבי המטרופולינים הגדולים בישראל אלא ששלב ב' של הרפורמה, שהיה צפוי להוזיל משמעותית את מחירי הנסיעה מהפריפריה למרכז, ובתוך הפריפריה עצמה, לא יכנס לפועל בשנה הקרובה.

    לכאורה, מדובר בפגיעה בתושבי הפריפריה שלא נהנים מהרפורמה המתוכננת, להוזלת מחירי התחבורה הציבורית.

    במשרד התחבורה הסבירו כי הסיבה נעוצה בכך ש"אנחנו נמצאים כעת בביצוע השלב השני, ובהמשך תתקיים גם הפקת לקחים. השלב השלישי הבין־עירוני יתוכנן ויבוצע בהמשך. הוא לא תוקצב על ידי האוצר, בלי קשר להסכם ההוזלות עם דרעי. כאשר תגובש התוכנית נדון עם האוצר גם בדרכי המימון. יש להביא בחשבון שמעבר לרפורמה בתעריפים מתקיימים מכרזים אזוריים שמשפרים מאוד את רמת השירות של התחבורה הציבורית בכל אזור. במשך השנה הקרובה ובכל שנה נוספת ייכנסו לשירות מסילות רכבת ותחנות נוספות בעמק, בגליל, בשרון ובירושלים, שיאפשרו מינויים משולבים והוזלות נוספות".

    ח"כ דב חנין יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת אמר ל'הארץ' כי "יש אי צדק קיצוני בזה שנותנים מחירים סבירים למטרופולינים ולא לפריפריה. זה מהלך חיוני כי הוא אמור לצמצם את המרחקים בין הערים ולאפשר לתושבים להגיע בקלות רבה יותר לערים הגדולות, שם נמצאים מרכזי התעסוקה".

    מקור במשרד האוצר טען ל'הארץ' כי אם לא היה נדרש להעביר תקציב לטובת התכנית של דרעי, ניתן היה לתקצב את הפעימה השנייה של תוכנית משרד התחבורה. "מדובר בחלק יקר מאוד בתוכנית, שעלותו כחצי מיליארד שקלים, ולא נראה כי לפחות בשנה הקרובה יהיה תקציב להעביר אותו" אמר הגורם באוצר בעיתון הארץ.

    מלשכת שר הפריפריה אריה דרעי נמסר בתגובה: "כעיקרון, אנחנו לא נוהגים להתייחס לטענות אנונימיות. לגופם של דברים, הכסף שמיועד להוזלת מעמ בתחבורה ציבורית מקורו בכסף קואליציוני, ואין שום קשר לרפורמה בתחבורה ציבורית הבאה מכספי משרד התחבורה.

    "אין קשר בין החוק המיועד להוזיל באופן רוחבי את תעריפי התח״צ בכל הארץ לרפורמה האמורה. החוק נמצא בימים אלו על שולחנה של ועדת הכספים הדנה בחוק, ושם מועלות ונידונות כל הטענות בסעיפי החוק. החוק בצורתו המושלמת והמתוקנת, יעלה בעז"ה להצבעה בקרוב".


    0 תגובות